شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 9:45 بعد از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


ما برآنیم گامی هرچند کوچک درجهت شناساندن مظلومیتها ونشان دادن جنایت ها در طول تاریخ برداریم هرکس همگامی مارا میطلبد مادنبال هم مسیریم واین به آن معنا نیست که اجازه سخن به مخالفین نمیدهیم بلکه میخواهیم حرفی برای گفتن باقی نمانده باشد دراین گفتگوی دور از تعصب وپیش داوری و توهین به همگامان خیرمقدم میگوییم صفای قدومتان
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1163
نویسنده پیام
islamreal آفلاین



عضویت: 19 /1 /1391


اختلافات شیعه و سنی در مورد تحریف قرآن
بسمه تعالى

تذکر : فقط نقل مطلب کرده ایم نه قبول داریم نه رد می کنیم نه قضاوت.


ميان شيعه و سنى اختلافاتى وجود دارد كه مهمترين آن شامل تحريف قرآن كه به شيعه نسبت مى دهند و سپس سبّ صحابه است البته آنچه قابل ذكر است اين مى باشد كه قبلاً ما به اهل سنت از اين نكته تهاجمى تهاجمى استفاده مى كرديم ولى متأسفانه ما در برخورد و نوشتن كتاب توسط مرحوم نورى مستدرك الوسائل باعث شد اين مطلب وارونه شود كسانى كه تحريف قرآن را به شيعه نسبت مى دهند عبارتند از:

1- ابو على جباعى: رافضى ها ادعا مى كنند كه در قرآن زياده است (كتاب صعب الصعودص 144)

2- قاضى عبدالجبار معتدلى: شيعيان مى گويند سوره احزاب باندازه به اندازه بار يك شتر بوده و حالا هفتاد و چند آيه بيشتر نمانده.

3- ابن حزم: اين قول همه است آنچه نبوده زياد شده و بسيار از آن كم را زياد شده (كتاب المفصل فى الملل و الاحوال و النحل)

4- دهلوى

5- محب الدين خطيب: شيعه قرآن را تحريف شده مى داند و قرآن مخصوص دارند (صاحت كتاب الخوط العريضه) اعتقاد دارد كه شيعه داراى سورة الولاية است

6- احسان الهيه ظهير از نويسندگان وهابى (الشيعه و قرآن) (الشيعه و التشيع)

7- دكتر ناصربن عبد الله بن على الغفارى (اصول مذهب الشيعه الاماميه الاثنى عشريه)
تا زمان فصل بن شادان نيشابورى (كتاب الايضاح: شما گاهى روايت مى آوريد و گاهى قرآن را هيچكس حفظ نكرده، گاهى روايت مى گنيد: شى كثيرى از قرآن از بين رفته و از طرف ديگر بگوييد: شش نفر از انصار حفظ كرده اند.)
ما بر اين ادعا بوديم كه تحريف قرآن از جانب سنى ها بوده.
كلمات علماى شيعه در عدم تحريف قرآن


1- كتاب صيانة القرآن عن التحريف در حدود بيست صفحه كلمات علماى شيعه مانند شيخ صدوق و سيد مرتضى را مى آورد.

2- مرحوم علامه: پناه مى بريم به خدا از اين كه معتقد به مثل آن باشيم.

3- مرحوم كافى: در كتاب اشارات الاصول بحث را مى آورد.

4- امام امت در شرح كفاية الاصول بحث حجّيت ظواهر، بحث عدم تحريف را بيان مى كند.
ذكر ادّله و شواهد شيعه


1- تفسير الميزان ج 12، ص 101 علامه طباطبائى

2- مجمع البيان ج 6،ص 331 شيخ طبرسى

3- الاء الرحمن ص 26 مرحوم بداغى

4- والبيان ص 225 آيت الله خويى
شواهد شيعه بر قابل تحريف نبودن قرآن


1- اگر قرآن قابل تحريف باشد ديگر نمى توان به آن استدلال كرد در حالى كه شيعه به قرآن استدلال مى كند.

2- در روايات داريم كه هر حديثى مخالف با قرآن بود آن را به ديوار بزنيد و قبول نكنيد.
نكته جالب اينكه اهل سنت اعتقاد دارند حديث روى چشم ما محفوظ و مآرض قرآن باشد.
روايات تحريف را اشخاصى نقل كرده اند كه رواياتشان ذره اى ارزش استفاده ندارد.

1- احمدبن محمد سيارى 320 روايت
علماى شيعه وى را فردى كذاب مى دانند.
مرحوم نجاشى در كتاب رجايش: حديثش ضعيف و مذهبش فاسد

2- يونس بن ذبيان ، سى و چند روايت
مرحوم نجاشى در كتاب رجال: همه كتابهايش خدشه دار و ضعيف است.

3- كتاب فصل الخطاب
هر چه شيعه اعتراض دارد و مى گويد اين كتاب ضعيف است اما اهل سنت مى گويند يكى از علماى شيعه نوشته است.
در مقابل اهل سنت كتابى دارند به نام الفرقان فى تحريف القرآن اما شيعه اهل انصاف است و با يك كتاب نسبت تحريف نمى دهد.
اهل سنت در روايات تحريف

ما دو نفر از اهل سنت را مخاطب قرار مى دهيم

1- ابن حزم در كتاب ملل و نحل تمام اماميه را قائل به تحريف مى داند.

2- قاضى عبدالجبار: سوره احزاب به اندازه بار شتر بوده است و روايتى از ابن ابى كعب نقل مى كند.

2- عالم رمخشرى در كتاب كشاف به ذكر حديث داجن (داجن كبوترى بود كه در هنگام دفن پيامبر آمد و آيه رجم را بر روى كاغذ بود خورد و چون متنش نبود در قرآن ننوشتند) و زمخشرى اعتقاد دارد حديث داجن از تأليفات ملحدين و را فضى هاست. در حاليكه در كتب شيعه اثرى از آن نيست. و لى اهل سنت فقط صحيح بخارى و سلم استناد مى كنند.
صحيح بخارى ج 8، ص 208الى 211
صحيح مسلم ج 3، ص 100 كه در قرآن سوره اى بود به اندازه اما الان نيست (قول ابو موسى اشعرى قرا، بصره)
بيش از چند صد سوره در صحيح مسلم و بخارى و مسند احمد و بيش از هزار مورد و نمونه از احاديث مربوط به تحريف قرآن .
اهل بيت

اهل بيت را پيامبر مشخص كرد:

1- شيوه اثبات

2- شيوه نفى
سنن ترفدى ج 5:
وقتى آيه تطهير آمد پيامبر در خانه ام سلمه بود پيامبر فاطمه حسن و حسين را طلبيد و عبا رويشان انداخت و على هم پشت سر پيامبر نشسته بود. پيامبر فرمودند: خدايا اينها اهل بيت من هستند.
پيامبر به ام سلمه اجازه ورود نداد و تا شش ماه به درب خانه على و فاطمه رفتند و اين حديث را مى خواندند.
صحيح مسلم ج 15:
زيدبن حيان از زيدبن ارقم سوال كرد پيامبر در مورد اهل بيت چه فرمودند:
اهل بيت پيغمبر آنهايى هستند كه ريشه شان با پيامبر (ص) يكى است تار و پودشان يكى است صدقه به آنها حرام است.
پس ورود آل عقيل، آل جعفر... اضافات و اهل بيت همان على و آل على است .
در صحيح مسلم يك روايت ذكر شده كه زنان جزو اهل بيت هستند كه اين تناقض دارد. در قرآن آيه تطهير در بين آياتى است كه همسران پيامبر را نكوهش مى كند و يكباره مى گويد شما مطهر هستيد. ضمناً در آيات ديگر همواره ضمير جمع مؤنث آمد و در اين جمع مذكر.
اهل بيت هم اين آيه را بر عصمت حمل كردند.
فرق مذاهب

براى بدست آوردن زمينه هاى فكرى وسياسى انشعابات فرقه اى بايد فهرستى از اختلافات فرقه اى به دست آورد و اين دو جهت دارد: ديد امروزى فرقه ها را تقسيم كنيم، از لحاظ تاريخى و روش تطورى به فرقه ها نگاه كنيم.
ابتدا لازم است بدانيم كتابهاى فرق و مذاهب بر اساس عصر و زمان خود نوشته اند شيعه هم در دوره هايى به يك سرى بحث ها بيشتر تكيه كرده و در جايى كمتر.
در كتاب ملل و نحل ليستى از اختلافات را مى آورد.
كتاب مانى الكبر ليستى از اختلافات را داده و تحليلى تر است.

پنجشنبه 19 آبان 1390 - 16:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از islamreal به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: tahamm &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :